keskiviikko 5. heinäkuuta 2017

Tummasävyinen, luonnonläheinen ja tunnelmallinen hääjuhla

Olen aiemminkin kertonut, että minun on toisinaan hankala saada erilleen uskomus siitä mitä minulta odotetaan ja se mitä minä itse haluan. Yhtälailla iloisesti menevät sekaisin se mistä aidosti pidän ja mistä luulen pitäväni siksi, koska olen altistunut sille niin paljon tai se on jokin sellainen asia "joka on aina ollut niin". Häät, ja kaikki mitä ne pitävät sisällään, ovat varmasti sellainen asia missä niitä muiden mielipiteitä, näkemyksiä ja oletuksia kuulee vaikkei niin olisi niitä kysynytkään.

Minulle on tärkeää järjestää häät, jotka ovat meidän näköiset. Yhtälailla tärkeää minulle on järjestää häät, joissa vieraat viihtyvät. Päivä on toki meidän ja me olemme viime kädessä päättävät tahot mutta häissämme on meidän kahden lisäksi kuitenkin noin kuusikymmentä muutakin. Sopivan balanssin löytäminen on vaikeaa varmasti sellaisellekin, jolle on täysin selvää mitä haluaa.

Kuva

Kuva

Meillä ei ole hääpäivään enää kuin reilut kaksi kuukautta ja vieläkin sekä hakukoneet että Pinterest laulaa kun etsin jotain meille sopivaa. Syy miksi vieläkin googlettelen eri häätyylisuuntauksia on se, että koristelut on vain pieniltä osin päätetty ja mun häämeikki ja hääkampaus on nekin päättämättä (toki olen toteuttavien tahojen kanssa jotain ideoita jo heitellyt). Koska haluaisin kaikesta kokonaisuuden niin haluan nähdä inspiraatiokuvia, joilla saisin sidottua kaiken yhteen. 

Meidän juhlapaikka sanelee aika paljon. Sinne ei rantahäitä saa järjestämälläkään mutta esimerkiksi  metsäteemaiset häät tai boheemit häät helpostikin. Budjetilla on oma sanottavansa ja myöskin jäljelläolevalla ajalla. Luksushäitä ei tässä kohtaa enää voida järjestää mutta täysimittaisiin DIY- häihinkään ei aika riitä.

Hääjuhlamme vietetään siis hyvin perinteisellä suomalaisella nuoriseurantalolla. Puuta, puuta ja puuta. Ei mikään mun unelmieni täyttymys mutta jollain tasolla kiehtova kyllä. Ehkäpä sen tilan haasteellisuus ja juuri se ettei se ole yhtään mun näköiseni viehättääkin? Että osaako sinne kuitenkin tehdä meidän näköiset häät, jossa vieraatkin viihtyvät ja joiden kokonaisuuteen voi itse olla tyytyväinen?

Kuva

Kuva
Kuva


Se, mikä tässä eniten harmittaa on se että niin moni ihana idea täytyy siirtää sivuun eikä toista tilaisuutta niiden hyödyntämiseen tule! Ura partyplannerina ehkäpä?? :D Miehen kanssa taas palattiin lähtöruutuun ja mietittiin mitä halutaan. Kyllä se meidän kanta taipuu sellaiseen woodland-boho-rustic- suuntaan yhäkin. Sitä jo kirjoittelin syksyllä rehvakkaasti täällä. Jossain tässä lokakuun ja heinäkuun välillä eksyin raiteilta ja lähdin tavoittelemaan jotain muuta. Silti tuo jo viime syksynä pohdiskeltu metsämeininki ripauksilla sitäsuntätä näyttää eniten meiltä. Ei gootahtavaa aivan mutta ei missään nimessä mitään vaaleanpunaista purkkapalloakaan. Sellaista synkkää siitä väliltä.

Mun ainoa kriisini tässä on nyt se, että mun puku ei kohtaa tällaisen boheemiuden ja synkän syksyisen kanssa yhtään. Olen onneksi ylihuomenna menossa viemään sitä ompelijalle pienennytettäväksi ja siinä samalla voin ilmaista huoleni tästä, joskos keksittäisiin jotain. Olishan se nyt kuitenkin vähän liikaa jos vielä alkaisin puvun vaihtamaan toiseen.. vai olisiko? :D

Jutun kuvituksena on netin syövereistä kaivetut ideakuvat, joissa on jotain mikä vetoaa. Pinterest- kuvissa monesti harmittaa se, että ainakaan minä en itse tahdo tajuta sitä että niihin kokonaisuudet on aika usein rakentanut ihan ammattilainen eikä suinkaan morsian itse (ellei satu olemaan se ammattilainen) ja rapakon takana hääbudjetitkin tuppaavat olemaan melkolailla eri kaliiberia. Suomeksi näitä hakuja on ihan turha edes tehdä, olen kokeillut. 

Ja hei, outoon otsikkoon selitys: se on mun parhain yritykseni tiivistää kaikki tämä sanottu muutamaksi laatusanaksi. En onnistunut kovin hyvin mutta englanniksi homma olis helppo: bohemian and moody woodland- themed fall wedding. Annas nyt kattoo miten hommassa onnistutaan!

Kuva


Kuva

2 kommenttia:

  1. Ymmärrän täysin tämän tuskastelun! Monta ihanaa laatusanaa ja teemaa on jo heitetty ikkunasta, ja alkuperäiset ajatukset ovat ehtineet muuttua ja muotoutua tässä matkan varrella. Onneksi jätettiin hankintojen tekeminen ja päätökset viimemetreille, ja voidaan nyt rauhassa ja hyvällä omalla tunnolla suunnitella ihan vain meidän näköisiä häitä, joissa toivottavasti myös vieraat viihtyvät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa ihanaa etten ole ainoa! Välillä tuntuu että kaikki muut ovat niin varmoja ja päättäväisiä, että vähän hävetti tunnustaa että vielä tässäkin vaiheessa täytyy se oma suunta tarkistaa. Vuosi aiemmin aloitettu suunnittelutyö ei alkanut siis yhtään liian aikaisin vaikka vinoilua sain osakseni aika paljonkin :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...