tiistai 30. toukokuuta 2017

Summer Shapen aloitusviikon fiilikset

Mainitsinkin jo viimeksi postaillessani, että kuntoremontti jatkuu Bridal Bootcampinkin loputtua kun sain suoritettavakseni vielä Summer Shape- kotiohjelmapaketin. Pidin tosiaan puolisentoista viikkoa lepoa välissä ja viime viikon maanantaina starttasin uusin treenein. Paketti kestää kokonaisuudessaan 13 viikkoa, joista yksi on omistettu levolle. Minulla on nyt siis yhden viikon kokemuksella tasan kaksitoista vielä jäljellä. Paketti on jaettu sykleihin kuten morsiuskuntoon tähtäävä Bridal Bootcampkin oli mutta Summer Shape on silti selvästi rankempi - tämä tuli selväksi jo treenin sisältöön tutustuessa.

Summer Shape antaa edellytykset vetää ihan sinne toiseen ääripäähänkin asti vähähiilihydraattisella ruokavaliovaihtoehdolla mutta päätin itse, että panostan treeniin ja pidän ruoan makrojen osalta tasapainossa. Tunnen itseni ja tiedän, että kestän rankkojakin treenejä mutta ruoan kanssa kikkailu altistaa repsahduksille ja näin rakennusvaiheessa en koe ruokahifistelylle tarvetta.

Sovittiin Fitverstaan Mirjan, mun valmentajan, kanssa että koska lauantain cheat- meal- tyyppinen ratkaisu ei ole treenejä tai edistystä muutoin haitannut niin sen saan pitää jatkossakin. Uskon itse, että totuus löytyy sieltä jostain missä on kohtuus kaikessa ja kyllähän herkuttelu jossain määrin saa elämään kuulua. Tämä resepti on ainakin viimeisten kuukausien aikana toiminut erityisen hyvin ja näyttänyt aika selvästi sen eron mikä kropassa on vaikkapa torstaina kun eväs on ollut ravitsevaa ja kevyttä verrattuna fiilikseen sunnuntaina kun edellisenä päivänä on tullut syötyä raskaammin. Mulle se on ollut kannustin sille että käsi pysyy jatkossakin pois karkkipussista viikolla.



Tiivistettynä ekan viikon treenit: AUTS. Hiki on virrannut ja kirosanat kimpoilleet. Kolmen perustreenin lisäksi ohjelmassa oli tehdä kaksi cardiota ja toisen niistä tein erillisenä harjoituksena ja toisen perustreenin päälle. Lihaksia on särkenyt koko viikon tasaisesti eri paikoista kroppaa. Eilen rullailin pohkeita ja takareisiä auki mutta perjantain hauiskääntöjen tuloksena mulla on nyt hauikset ihan kaput. Oltiin lauantaina juhlimassa mun kaason/kälyn 30v- juhlissa ja alkoholi kuivatti kropan niin että varmaan siksikin nuo jo elpymässä olleet lihaskivut äityivät uudelleen. 

Vaakallakin kävin, koska olen ottanut tavaksi tehdä niin viikottain. Nykytiedolla en säikähtänyt yhtäkkistä painonlisäystä, kun tiedän että rankka treenaaminen tuo nestettä lihaksiin. Tätä ei kaikki treenaavat painonpudottajat tiedä ja siksi hoen sitä aina kun mahdollista. Toisaalta kun pudotettavaa on enää reilut 3kg ja tätäkin tietä vielä kolmen kuukauden verran kuljettavana niin ei mulla huolta ole - ne tippuu ihan varmasti. 




Ruokaohjeissa vaihtoehdot senkun lisääntyivät ja oliskin ajatuksena tuoda enemmän vaihtelua omaan ruokailuun. Ehkä saan tännekin koottua reseptejä talteen :) Olisiko muuten mielessä jotain aihetta mistä toivoisit mun kirjoittelevan? Lähinnä ajattelin tätä elämäntapamuutoksen aihepiiriä mutta miksei myös muutakin? Mielelläni toteuttaisin toivepostauksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...