maanantai 22. toukokuuta 2017

Lepoviikon tunnelmat ja uudet tuulet

Kirjoittelin viimeksi miten kävi Bridal Bootcampissa ja jäin pienelle treenitauolle. Alkuun ajattelin, että huilin puoli viikkoa ja jatkan treenejä. Sitten se venyi viikkoon ja lopulta puoleentoista. Tuona aikana tein lähinnä kävelylenkkejä mutta kehiteltiinpä Fitverstaan Mirjan kanssa mulle jatkojakin! Mulla jäi vielä Bridal Bootcampin jälkeen nälkä tehdä lisää ja tuntui että projekti on ihan kesken. Mirja taasen tykkäsi, että olen ollut aktiivinen sekä treenien että niistä päivittämisen suhteen ja luotiin siis uusi yhteistyökuvio, jossa siirryn Mirjan valmennettavaksi ja alan tahkoamaan seuraavien 13 viikon aikana itselleni timanttisen (kesä)kunnon!

12 viikon Bootcampin aikana pääsin kohottamaan kuntotasoja jo ihan kivasti, kaiken muun tuloksen ohella, mutta sellainen lopullinen kiristely rasvan, lihasten ja kunnonkin puolesta vielä jäi puuttumaan, osaksi just sen superheikon lähtötason vuoksi. Painotavoitettakaan ei aivan vielä saavutettu. Leuka ei mene vielä lähellekään eikä senpuoleen normipunnerruksetkaan. En keksinyt miksi jättäisin hyvin alkaneen muutoksen tavallaan puolitiehen vaikka huikeita tuloksia jo kevättalven aikana sainkin.


 

Motivaatiota piisaa niin mielissäni olin vaikean Bridal Bootcampin alun jälkeen tulleista muutoksista. Erityisesti ne päänsisäiset ovat olleet käänteentekeviä. Onnistumisia alkoi tulemaan ja vaikka treenien jälkeen olikin kuitti niin usein tein vielä vähän kyykkyjä tai jotain pientä lisäksi. Satalasissa- tyyppisenä ihmisenä nautin aika paljon siitä, että onnistun voittamaan itseni ja niistä hedelmistä pääsin bootcampin loppupuolella nauttimaan oikein urakalla.

Ilmeisesti se kaikki nautiskelu nousi vähän hattuun ja lähdinkin uutta projektia kohti takki auki. 

Meni vähän vilkkaasti henkselit takas kaappiin kun tein tänään ekan treenin Fitverstaan Summer Shapesta. Oletko koskaan treenin aikana todennut, että saatana mikä työmaa? Itse tein sen havainnon tänään oikeastaan kaikkien suorittamieni liikkeiden kohdalla. Ehkä kaksi sarjaa sain tehtyä niillä toistoilla mitä lapussa seisoi, muut jouduin jättämään vajaaksi. Montaa liikettä jouduin vähän keventämään ja aika monta perkelettä pääsi treeniä tehdessä. Kun olin valmis niin makasin lattialla aika hyvän tovin ja mietin että kukas ne lapset hakee hoidosta jos en pääsekään tästä enää ylös. 

Pääsin ylös ja treenin jälkeinen hyvä olokin sieltä lievän pahoinvoinnin ja tutinan alta alkoi löytämään perille. Samalla tosin myös tajusin, että nyt alkaa taas ne veemäiset viikot kun kroppa ja mieli totuttelee uuteen. Rutiinit täytyy luoda uusiksi sillä nyt treenataan kovaa ja huomattavasti useammin kuin bootcampin aikana. Bridal bootcamp oli se sysäys liikkeelle ja tämä on nyt siitä kasvaneen nälän tulos: haluan haastaa itseni ja katsoa millaisia muutoksia tällainen rankempi treenaus saa aikaan. 

Summer Shapesta kerrotaan Fitverstaan sivuilla näin:

"Tavoitteet: Lähde tavoittelemaan kesäkuntoa tällä todella monipuolisella treenipaketilla! Paketin kesto 13 viikkoa sisältäen yhden lepoviikon. Oikea treenicocktail erilaisia treenimetodeja, -tekniikoita ja -tyylejä. Ohjelmassa on simppelimmän "perustreenin" lisäksi myös paljon uusia tehokeinoja, jotta saat treenisi aivan uudelle tasolle ja saavutat haluamasi. Ohjelma sinulle, joka haluat saavutta ison kehonkoostumuksen muutoksen vielä ennen kesää!

Sisältö: Ohjelmapaketti sisältää yhteensä 26 treeniohjelmaa. Ohjelmarakenteessa on 4 eri treenisykliä, eli ohjelmat vaihtuvat kolmen viikon välein, etkä ehdi kyllästymään projektin aikana. Materiaali sisältää perustreenirungon lisäksi 6 erilaista extratreeniä, 6 monipuolista cardiotreeniä sekä aerobisen listan. 3-jakoinen treenirunko, mutta extratreenien ja muiden lisien ansioista voit harjoitella oman mielesi mukaan 3-6 kertaa viikossa! Suoritettavat extratreenit voit valita sen mukaan, mitä ongelma-alueita haluat eniten kehittää ja muokata. Cardioharjoituksia voit oteuttaa niin ulkona, kotona kuin salilla. Sisältää lisäksi 3 erilaista ruokavaliota runsaine vaihtoehtoineen, sopii myös erikoisruokavalioita noudattaville. Itse asiaan käydään heti paketin alussa, kovaa tekemistä alusta loppuun!

Soveltuvuus: Ei ole merkitystä, onko sinulla lyhyempi vai pidempi treenitausta. Ohjelmia on helppo keventää niin halutessaan. Ensisijaisesti sinulle, jolle perusliikkeet ja tekniikat ovat tuttuja. Kotiversio sopii myös vähemmän treenanneelle!"




Tervetuloa siis seuraamaan mun matkaani kohti "kesäkuntoa", vaikkakin paketti loppuu vasta pari viikkoa ennen meidän syyskuisia häitä :D Vitsit miten mielissäni olen että tuli lämmintä vihdoin ja ulkoliikuntaakin on nyt mukavampi harrastaa, kun ei tarvi missään michelinukon thermopuvussa heilua. Vähän jo sillä silmällä takapihan hiekkalaatikkoa katselin, että siinäpä oivan näköinen paikka tehdä vaikkapa boxihyppyjä tai punnertaa sen reunaa vasten. Nyt ei vielä olisi sääskiäkään kiusana!

Pyrin päivittämään kerta viikkoon treenikuulumisia tänne blogiin ja instan puolelle tulee paljon sellaistakin mikä ei tänne blogiin päivity, olethan jo klikannut itsesi @luomallablogi seuraajaksi? :)

Yhteistyössä Fitverstas/ PT Mirja Korkiakangas

Fitverstas Facebookissa
@fitverstas Instagramissa
Mirkun PT- sivut Facebookissa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...