maanantai 17. huhtikuuta 2017

Bootcamp, round 8.



Morjens ja hyvää toista pääsiäispäivää! Arvatenkin pääsiäisenä(kin) tuli syötyä vähän ohi dieetin. Meillä kävi kahdetkin harvinaiset vieraat kun mun serkut kävi avopuolisoineen kylässä ja toki halusin kahvipöytään jotain kahviakin kummempaa. Koiravieraskin saatiin tosi pitkästä aikaa, kun lapinkoiratyttö Hilma kävi saastuttamassa ilman koirakuumetta aiheuttavilla pentukemikaaleilla. Pikkuiset eivät ole koiriin tottuneet, toisin kuin koirien kanssa kasvanut Isosisko ja olikin kiva että saivat vähän siedätystä. Minä kun ihan taatusti joku päivä vielä karvalapsenkin haluan kotiin pyörimään :)

Meidän parisuhdettakin aina pääsiäisenä juhlitaan, kun ollaan silloin rakastuttu. Tänä vuonna pääsiäinen oli sen verran myöhään, että se (Facebook)virallinen päivä, kun päätettiin meidän suhde julkistaa, osui lankalauantaille. Tänä vuonna merkkipäivä oli järjestyksessään jo viides! Viiniä ja juustoja naposteltiin lauantai-iltana ja päivälliseksi paistettiin naudan ulkofilepihvit. Juhlan paikka oli sekin että onnistuttiin paistamaan ne mediumiksi, jes.






Muutoin olen pysynyt ruodussa dieettiruoan suhteen ja ne pakolliset kolme treeniäkin olen tehnyt. Pikkuisen omatunto soimaa kun en tosiaan ole nähnyt kuin sen minimivaivan. Projekti etenee silti toivotusti vaikka nyt olenkin pikkuisen laiskotellut. Nyt on kuitenkin niin upeat ilmat, että ottaa päästä etten ole saanut aikaiseksi lähdettyä ihan kunnon lenkille. Meillä näkee olohuoneen ikkunasta läheiselle kadulle, josta kulkee tosi paljon lenkkeilijöitä ohi ja on harmittanut katsoa kun juoksijoita näkyy aina vaan enemmän. Minulta juoksu on vielä pannassa ties kuinka kauan..

Olen tällä viikolla keskitetysti tehostanut syvän vatsalihaksen aktivointia vapaa-ajallakin ja treenejä tehdessä pitänyt sen ykkösprioriteettina. Vielä huomaan, että sen pito helposti katoaa ja treenin loppupuolella se on selvästi myös vaikeampaa. Kyykätessä pito pysyy alas asti mutta ylös ponnistaessa pito tahtoo lipsahtaa. Luin, että suorien vatsalihasten välissä olevaa rakoa merkityksellisempi asia on se, jaksaako syvää vatsalihasta pitää jännitettynä suoritusten aikana, koska se poikittaisena lihaksena suojaa suorien toisistaan erkaantuneiden vatsalihasten välisen raon "venyttymistä" entisestään. Eli lyhyesti: jos erkauma ei ole suuri, periaatteessa vatsalihasliikkeitäkin saa tehdä mikäli syvä, poikittainen vatsalihas pysyy jännitettynä myös eikä vatsa pullahda liikkeen aikana ulos. Itselläni on tässä vielä työtä tehtäväksi.

Paljon olen pohdinut myös sitä miten elämä järjestyy näiden 12 viikon jälkeen. Olisi tosiaan ajatuksena sellainen ettei se leipäpussi alkaisi heti rapisemaan ja kastikkeet alkaisi ilmestymään lautaselle vaan että tästä jäisi jokseenkin pysyvät tavat ihan normaaliin elämäänkin. Pään sisäistä työtä siis vaaditaan vielä, kun aika helposti sortuu ajatteluun "sitten kun tämä on ohi niin..". Viikolla tapahtuvan mättämisen välttäminen on kuitenkin helpottunut aika paljon. Iltaisin ja päiväuniaikana aika helposti etsiytyi käsi keksipaketille tai vastaavalle mutta nyt se ei välttämättä käy edes mielessä. Edistystä siis!





Puntarilla kävin perjantaiaamuna pyörähtämässä ja pikaisesti otettiin vyötärönympärysmittakin. Paino oli pudonnut 500g viime viikosta ja vyötärönympärys oli kaventunut pari senttiä kolmen viikon takaisesta. JIPPII! 

Tänään alkaa siis jo viikko 9 eli viimeinen sykli Bridal Bootcampista, mieletöntä! En ole vielä tutustunut vimpan syklin treeneihin ja suoraansanoen vähän harmittaa luopua näistä toisen syklin täsmätreeneistä. Harkitsin tuossa, että ottaisin yhden extraviikon tähän väliin kun otin himmailuviikon väliaikaisen pällivikani vuoksi. Saa nyt nähdä maltanko enää sitten kun pääsen näkemään ne uudet treenit ;) 

Aktiivista viikkoa ja auringonpaistetta just sulle!

Matkaa (päivittettyyn) tavoitteeseen 5,9kg.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...