lauantai 25. maaliskuuta 2017

Häälook: korvakorut



Oman häälookin päättäminen on minusta yksi vaikeimpia asioita tässä häiden järjestelyssä. Tarjontaa ja kauniita inspiskuvia on netti pullollaan ja kun on visuaalisesti helposti miellytettävää sorttia ihmisenä niin päättäminen on tosi vaikeaa. Omia parhaita puolia tietysti kannattaa korostaa ja panostaa siihen, että on valinnut kokonaisuuden jossa viihtyy. Hääpuvun tyyli määrittää mielestäni myöskin aika paljon ja ajattelen itse, että sulhasen ja morsiamen lookin tulisi olla edes jokseenkin yhtenäinen. Ehyiden kokonaisuuksien ystävänä eniten viehättää malli, jossa kaikki sopivat yhteen - juhlapaikan koristeluista, kaasojen ja morsiusneitojen pukuihin ja tietysti myös itse hääparin osalta. Toisaalta liian kaavamaisesti toteutettu on ehkä vähän tylsäkin ja siksikin sille omalle tyylille uskollisena pysyminen on minusta ihan avainasemassa.

Mikä se oma tyyli sitten on? Mulle, näinkin kypsässä iässä, se on vielä arvoitus ihan arkielämässäkin. Kuitenkin jotain pieniä linjauksia olen pystynyt hääsuunnittelussa tekemään ja jotain heikosti yhtenäistä linjaakin alan hahmottelemaan tässä kun työ etenee. Mulla oli ehkä joku tietty näkemys kun aloitin mutta tykkään (yhtäpaljon kuin stressaan!) siitä, että annan fiiliksen viedä mukanaan ja hienosäädän suunnitelmia sitä mukaa kuin hankintoja tehdään ja lisäinspiksiä jostain poimin. 




Tuuliviirimäisestä suunnitelutyöstä ja hitaasti kypsyvästä näkemyksestä on tietty se haitta etten voisi tehdä tätä kovin nopealla aikataululla. Siksi onkin onni, että aloitin ajoissa kun jossittelulle ja mielen muuttamiselle on kivasti jäänyt aikaa. Napsin aika herkästi vaikutteita ympäristöstäni ja toisinaan hämärtyy se mitä itse haluan. Häiden suunnittelussakin lähdin liikkeelle siitä käsityksestä minkä ympäristö oli luonut siitä millaiset häiden pitäisi olla. Ajan kanssa olen onneksi päässyt lähemmäksi sitä mitä mieltä itse olen, välittämättä muista. 

Yksi mun kaasoistani on varmasti tarkkasilmäisin ja -korvaisin ihminen kenet tunnen. Puolikkaista lauseista, kymmenistä esimerkeistä ja epämääräisistä höpinöistä hän osasi poimia olennaisen - ja osti mulle 33-v synttärilahjaksi (hih, onko vähän ihanaa saada lahjoja vielä tänkin ikäisenä!) korvakorut hääpäiväksi. Vähän vaatii skillssejä tollainen, että ostaa noin henkilökohtaisen jutun ja osuu suoraan napakymppiin. Siisteintä onkin, että on jotain noinkin rautaista omassa luottoporukassa. Nää tyypit jotka tajuaa sua ennenkuin itse tajuat.



Korviksiin sopivan kaulakorun ja rannekorun löytäminen onkin to do- listalla seuraavaksi.

Kiitos M, mulla on nyt ihan täydelliset korvakorut <3 <3

8 kommenttia:

  1. Ovat kyllä tosi kauniit! :) Jotain samantyyppistä voisin ajatella itsellenikin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tanja. Mua viehättää näissä tämä aavistus Vintage- henkeä :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos! Olen näitä kokonaisuuteenkin testaillut ja toimii :)

      Poista
  3. Taisit näitä(kin) sivumennen hiplata sillon yhellä shoppailureissulla ja jäi sitte korvan taakse ajatus.. ;) mahtavaa, kun oli mieleiset <3 M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siinähän se just! Kun oon sellainen että näpelöin 90% läpi niin miten ihmessä voi osata poimia sieltä kuitenkin ne mieluisimmat :D Bestest only!

      Poista
  4. Todella kauniit hääkorvakorut! :) Itsellä häälookin kokoaminen lähti hääpuvun yksityiskohdasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tuo onkin hyvä tapa ottaa joku kiintopiste minkä ympärille voi koota :) Mulla ongelmana on se etten tiedä minkä pisteen valitsisin ;)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...