tiistai 14. helmikuuta 2017

Kaasot

Olen tykännyt aina ystävänpäivänä kirjoittaa jotain ystävistä. Ensimmäisen ystävänpäiväpostaukseni vuodelta 2014 löydät täältä, 2015 ystävänpäivästä kirjoitin täällä ja viime vuoden tekstiin pääset tästä. Tänä vuonna tuntui luontevalta kirjoittaa heistä, jotka pyysin vierelleni seisomaan kun ensi syksynä solmin avioliiton.


Kuva blogin instatililtä (@luomallablogi) ja kuvassa meidän ystävänpäivämuffinssit.

Minulla on kolme kaasoa. Jokainen heistä on mulle korvaamattoman arvokas ystävä. He ovat keskenään aika erilaisia ihmisiä mutta uskalsin arvella, että he löytävät keskenään yhteisen sävelen. Yksinkertaisesti halusin heistä jokaisen sinne eteen seisomaan ja valinta oli jo siksikin selvä. Uskoin myös jokaisen heistä tietävän ja tuntevan minusta erilaisia asioita, jotka voisivat helpottaa käytännön järjestelyissä.

En ole aina ollut sitä mieltä, että ylipäätään menen naimisiin mutta aina on ollut varmaa, että mun paras ystäväni tulee olemaan mulle kaasona, jos vihille päädyn astelemaan. Yhtälailla kuin oli täysin selvää, että hänestä tulisi esikoiseni kummitäti. Hän tuntee minut kuin omat taskunsa. Ei välttämättä osaa kertoa minkälaisisista tapeteista pidän tai mikä bändi on minusta kuuminta hottia mutta hänellä on minusta sellaista hiljaista tietoa. Sitä, jonka voi omaksua vain tuntemalla toisen ihan lapsesta saakka. Kaiken kasvamisen ja elämäntapahtumien tuomien muutostenkin myötä hän silti tuntee minut parhaiten. Kun on yhdessä kasvettu. Hän on se kenen kanssa otetaan kunnon naurut, ne hysteeriset ja äänettömät happi-loppuu-naurut.

Toinen kaasoistani on Metallimiehen sisko. Se oli välitöntä sielujen sympatiaa kun tavattiin, päästiin heti samalle aaltopituudelle vaikkei tunnettu ennestään ollenkaan. Ollaan ihan erilaisissa elämäntilanteissa mutta meillä on tosi paljon samansuuntaisia ajatuksia ja arvoja. Hän antaa minulle usein paljonkin ajateltavaa ja ihailen kuinka perillä omista tunteistaan ja ajatuksistaan voikaan ihminen olla. Esimerkkiä olen koittanut ottaa. Hän tietää sekä minun että Metallimiehen musiikimaun kaikista parhaiten, ja tarkkanäköisyytensä ja herkkyytensä avulla hän varmasti ymmärtää sanoittakin mitä halutaan häiden tunnelmalta. Kun ollaan yhdessä, koen tosi vahvasti että ollaan läsnä samalla taajuudella oli puheenaihe mikä tahansa.

Kolmas kaasoni on sellainen jonka kanssa jaetaan lapsiluvun ja ruuhkavuosien lisäksi myös esteettinen silmä. Tykätään tosi paljon samantyylisistä asioista. Ollaan voitu jakaa elämän pinnallisempia nautintoja kuten sisustuspohdintoja, lastenvaatehulluutta, ompeluharrastusta ja niin edelleen. Hänen kuopuksensa on minun ensimmäinen kummilapseni. Hän tuo suunnitteluun organisointikykyä, käytännöllisyyttä ja esteettistä silmää. Luotan siihen, että kun alan haluta kaikkea, hän osaa rajata pois tarpeettoman. Hän on toisinaan rasittavan rationaalinen ;)

 


Vaikka kaikilla kolmella on häiden (ja polttareiden!) järjestämisen sekä hääpäivän sujuvuuden kannalta hyödyllisiä taitoja niin halusin heidät tähän tehtävään siksi että luotan heistä jokaiseen enkä haluaisi sanoa tahdon ilman heitä vierelläni. Toivottavasti olen osannut ja osaan jatkossakin näyttää heille mitä he minulle merkitsevät. Toivon myös ettei häiden järjestely mun kanssani tunnu työleiriltä vaan on heille yhtä hauskaa kuin se mullekin on. Olette kultaa! <3

6 kommenttia:

  1. <3 Listaan olisi ensimmäiseksi pitänyt kirjoittaa isolla SERVETIT :D Vain sää ymmärrät <3 Ja joo, pitäähän meillä olla sentään yksi järjen ääni porukassa. Kiitos, oot rakas <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne pitäisikin päättää! Kankaiset varmaan mutta mistä?? :D Olette te kaikki onneksi minua järkevämpiä muuten ei tulis mistään mitään. Sinäkin oot ❤

      Poista
  2. :') iso kiitos kunniatehtävästä ja sielunsiskoudesta, ei ois parempaa kälykultaa voinu kohdalle osua (thanx bro!!!) <3 -M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon siis sun lempikäly? :D Ihan mahtavaa teidän kanssa tätä matkaa tallustella ❤

      Poista
  3. Voi että. 😢 Ihan herkistyy tässä ku lukkee sun päivityksen. :D ♡ Varmasti oot valinnu ne JUST oikeet ja PARHAAT kaasot sulle. :D :) Onnea hääsuunnitteluihin ja muuhunkin siihen valmistavvaan. :D :) Ystävät ja läheiset tekkee päivästä sen täydellisen. ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, minä kans herkistyn kaikesta mahdollisesta :) Kiitos paljon, tämä on mukavaa hommaa vaikka järkkäiltävää onkin paljon.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...