maanantai 23. toukokuuta 2016

NOSH SS16 ja viimeiset uutuudet

Viime viikon torstaina pidin elämäni ensimmäiset Nosh- kutsuni. Mitään kävijäryntäystä ei tapahtuma saanut aikaan mutta vaikka väkeä oli vähän niin meno sitäkin parempi. Naurua piisasi ja montakohan lie vaatetta kaikenkaikkiaan muutaman naisen voimin soviteltiin ristiin ja rastiin :) Tarjoiluihinkaan en tällä kertaa jaksanut satsata. Leivoin Brookieseja, joita mun oli tarkoitus saada äitienpäivänä miehen ja lasten toimesta mutta yllättävä lääkärireissu kuumeilevan Pikkusiskon takia syrjäytti suunnitelmat silloin. Nyt niitä tein ja voi sentään, että olivat hyviä! Kuvaakaan en ehtinyt napata ;)






Esittelijänä toimi ihana Sari, joka selvästi on asialleen omistautunut ja tietää mistä puhuu. Te, joille on Nosh on ennestään tuntematon merkki niin voin suositella lämpimästi! Luomupuuvillaisia ihanuuksia, jotka tosiaankin kestävät käyttöä ja pesuja. Itse tykkään yleensäottaen enemmän Noshin naisten mallistosta kuin lasten mutta kyllä jokaisesta mallistosta löytäisin lapsillekin ostettavaa. Hinta-laatu- suhde on Noshissa hyvä ja sillä tarkoitan sitä, että nämä eivät ole puoli-ilmaisia mutta käytössä taatusti haukkuvat hintansa! 

Minulla oli jo vähän katseltuna valmiiksi ne tuotteet, jotka itseä kiinnostivat. Päätin, että nyt satsaan vain itseeni. Vähän teki tiukkaa jättää tilaamatta superihanat puuterin väriset nuolihupparit tyttösille, joka näissä kuvissakin vilahtaa, mutta pidin pintani. Mun kutsut oli siinä mielessä hyvään aikaan, että kaikki kevät- ja kesämalliston tuotteet olivat ilmestyneet, viimeisimmät kaksi päivää ennen kutsuja. Mustavalkoisen ystävänä erityisesti Ninni- raitatunika ja ilmaiskaavanakin saatavilla oleva Jackie- mekko (linkin kuvasta poiketen mustavalkoraitaisena sekin) houkuttivat mutta todettiin, että niissä aika varmasti jäisi helmanpituus pikkuisen liian lyhyeksi. Myöskin allaoleva Linda- mekko oli iiiihana mutta sitä en edes lähtenyt sovittamaan, koska mulla itselläni on tuota samaa kangasta nyt navyn värisenä ja ajattelin siitä tehdä itselleni hupparin. Heh, kangas olikin se houkutin joka sai minut viimein pitkään harkitsemani kutsut varaamaan - toukokuiset kutsuemännät nimittäin saivat ilmaisen kangasmetrin :D 


Linda

Ninni
Loppujen lopuksi tilasin itselleni sitä tilaamaani lämmintä kesää ajatellen Hip- raitamekon. Se on lähestulkoon nilkkapituinen (minulle siis midi) ja minua viehätti irtonainen vyö, jonka saan nyt asettaa sille kohdalle kuin itse haluan eikä siihen kymmenen senttiä vyötäröstä ylöspäin kuten sellaisissa valmismekoissa, joissa vyönraksit on mekossa kiinteänä. Pitkän ihmisen pieniä iloja ovat tällaiset asiat valmisvaatteissa :) Sarilla oli rekillä mekosta koko S, joka kirvoitti mun XL- kokoisen päällä hyvät naurut kutsukansassa. Sitten vertailtiin mittoja sekä netistä että muista rekin vaatteista ja arvottiin, että otetaanpa kokeeksi se isoin koko. Toivottavasti se on hyvä, oon superhaluton palauttamaan/vaihtamaan.

Hip- raitamekko

Biker- housut

Mulla on ennestään Noshia muutaman vaatekappaleen verran. Ihan lempparivaate tällä hetkellä on musta- hiekka Bikerit, joissa on riittävän pitkä lahje mulle! Tätä riemua ei lyhyt ihminen voi ymmärtää mutta pitkät kanssasiskot siellä ruudun toisella puolella varmaan jo naputtavat omaa tilaustaan noista pöksyistä :D Koska riittävän pitkät ja hyvälaatuiset leggarit eivät ole allekirjoittaneelle itsestäänselvyys, niin tilaukseen lähti myös mustat ihan perusleggarit, jotka ovat samaa reilua mitoitusta kuin bikeritkin - ilman polvipaikkoja vain. Ovathan ne leggareiksi hintavat mutta laatu, osittainen kotimaisuus ja luomuisuus (kyllä tämä aika varmasti on oikea sana) ovat sellaisia ominaisuuksia mistä oon valmis maksamaan. Plus, että kyseiset byysat on aika varmasti eettisemmin valmistetut kuin vaikkapa nimeltämainitsemattoman ketjuliikkeen bangladeshiläislasten ompelemat, saumoista välittömästi reikiintyvät lirpukat. Nih!





Sulka- leggarit

Kaikki Noshin housut eivät ole samaa pitkää mitoitusta, sillä mun toinen Nosh- vaatteeni on äitienpäiväalella tilatut puuterinväriset sulkaleggarit. Ne jäävät nilkkapituisiksi mutta kesää kohti parempi niin. Sitä paitsi kuljen jokatapauksessa talvet pitkissä villasukissa!

Noshin kankaita mulla taasen on ollut enemmänkin ja niistä olen pääsääntöisesti tykännyt. Erityisesti joustocollegen laatu on ihan parasta, suosittelen.

Mun äiti myös ihastui Nosheihin ja tilasi itselleen vaikka mitä! Kauppojen sovituskopeissa kökkiminen on hikinen painajainen ja hänkään pitkänä ihmisenä ei aivan joka rytkyä voi ostaa. Uskon, että tämmöiset kotikutsut on siitäkin mukavat, että saa sovittaa vähän avarammin eikä ole niitä kaupan huijaripeilejä vaan raaka totuus paljastuu samantien :D Mitä minä ehdin äidin sovitusrumbaa seurata niin mielestäni hänelle sopi tosi moni sovitettu vaate ihan tyylinsäkin puolesta.

Nyt sitten odotellaan, että vaatteet saapuvat ja toivotaan että ne ovat sopivia! 

Onko Nosh sulle tuttu? Omistatko yhtään Noshilaista vaatetta ja oletko koskaan pitänyt kutsuja?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...