keskiviikko 30. joulukuuta 2015

Ekat villasukat itselle!

En ole monia villasukkia vielä tehnyt ylipäätään. Isosiskolle olen tainnut tehdä kahdet, siis koskaan. Pikkusisko on saanut yhdet minun tekemät ja Pikkuveli kahdet. Itselleni tein nyt ensimmäistä kertaa. 

Näiden tekeminen oli hidasta. Työ on haitannut harrastustoimintaa ja jouluvalmistelut veivät tietysti oman osansa. En läheskään joka päivä ehtinyt näiden pariin vaikka kuinka olisi neulotuttanut. Kirjoneuleen tekeminen on hitaampaa ja kaltaisellani tunarilla menee aina hyvä tovi purkamiseenkin ;) Virheitä nämä vilisevät mutta väliäkö tuolla, ovatpahan valmiit. 

Diggailen Marimekkoa ja räsymatto on kuosina tosi ihana. Ohjeen löysin sattumalta Carouselia- blogista, kun googlettelin inspiraatiokuvia. Sen löydät täältä. Minulla oli mustaa, valkoista ja fuksian punaista lankaa ja vaikka "oikea" kuvio olisi vaatinut myös harmaata lankaa niin päätin, että voin jättää sen pois kun kerran korvaan keltaisenkin fuksialla.

Minulla on tiukka käsiala ja kirjoneuleen vaatima löysyys ja aloittelijan käden jälki näkyy epätasaisuutena. Harjoitus tekee varmasti tässäkin asiassa mestarin :)

Olen tosi ylpeä valmistuneista sukista ja olen jo ottanut oppia tekemistäni virheistä. Uudet sukat pyöräytän puikoille heti, kun tällä hetkellä Isosiskolle tekeillä olevat sukat ovat valmiit.



6 kommenttia:

  1. Nää on kuule "aloittelijan" tekemäksi tosi hyvät! Mun kirjoneule on vuosien jälkeen ihan saman näköistä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Laura ❤️ Vaikka ei se kyllä ole ainakaan niissä sukissa mitkä minä sain :)

      Poista
  2. Ihanat! Rakastan räsymattokuosia ja nämä pääsee kyllä puikoille seuraavaksi! Itsellänikin on tosi tiukka käsiala, mietin että pitäisikö ottaa isommat puikot... Miekin oon siis vasta innostunut neulomaan, ekat kirjoneuleet just puikoilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hannariina ❤️ ehkä voisit lisätä silmukkamäärää? :) Huomasin instasta sun ihanan kirjoneuleenpätkän ja vihersin kateudesta. Toisilla se vaan tulee luonnostaan ja sit on meitä jotka oppii kantapään kautta :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...