keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Hupparimekko

Vihdoin saan tämän postattua! Mun vuorokaudessani on taatusti vähemmän tunteja kuin teillä muilla, koska vaikka aamusta iltaan paahdan menemään niin siltikin tuntuu etten saa mitään tehdyksi/valmiiksi. Tämäkin on ollut jo monet kerrat päällä mutta meillä on tuo Pikkusisko siitä ihmeellinen vauva, että jollain konstilla se saa mun vaatteille puklailtua tuon tuostakin. Metallimies on säästynyt puklutahroilta lähes täysin! Epäreilua, sanon minä. Palatakseni siihen tunikaan elämän epäreiluudesta..



Musta trikoo on mun vakkari (kivijalka)kangaskaupasta ostettu palakorista. Se on sellaista vahvaa ja paksua laatua, joka ei varmastikaan ole tämmöisenä mekkona parhaimmillaan. Housut siitä pitikin tulla muttamutta.. Se taiteellinen vapaus ;) Kahden metrin pala meni melkein kokonaan. Samoin musta resori on samasta kaupasta. Harmaa Taikametsä-trikoo on FB:n Kangashamstereista ja pitkään se odotti, että pääsi paininjalan alle! Sitä oli vain 70cm pala ja halusin sen käyttää omaan vaatteeseen mutta se itsessään ei olisi riittänyt oikein mihinkään kokonaiseen vaatteeseen ja olin aika vakuuttunut, ettei tuollaista harmaata löydy yksivärisenä ihan tuosta vain. Osoittautui, että olin oikeassa, siihen sopivaa resoria ei löytynyt eikä napitkaan ole yks yhteen. Vuoritin Taikametsällä siis hupun ja tein sisemmät taskupussit. Nappilistassa ovat napit vain koristeena, alla on nepparit. Napinläpihommat ei oo ihan sitä lemppareinta puuhaa.. Nappilista on olemassa imetystä varten mutta tätä voi silti pitää ihan hyvin senkin loputtua kun käy koristeestakin. Resoreissa olevilla napeilla ei myöskään ole koristeenaoloa kummempaa funktiota.





Kaavana tässä on tissiksen/OB Womanin sekasikiö, jota olen muokannut jokaiseen sillä tehtyyn vaatteeseen vähän. Myöskin vaatekoko on pienentynyt kahdella, joten senkin myötä kaava on kokenut muutoksia. Varsin vähän alkuperäistä kaavaa tämä enään muistuttaa. Taskut on itse piirretty ja mun makuun vähän turhan pienet. Ovat kuitenkin ihan oikeat taskut. Huppu on OB:n Casual Cardista lainattu ja ihan valtavan suuri :D  

Pitomekko tästä tuli vaikkei ehkä ihan just nappiin osunutkaan. Mulla on muutakin odottamassa sitä aikaa, että ehtii koneelle istahtamaan siksi aikaa, että saa rustattua tekstin ja lisättyä kuvat. Nytkin varmaan on kirjoitusvirheitä ja vaikka mitä teksti pullollaan, kun kaikilla on äiteelle asiaa just sillon ku pitäis pystyä keskittymään tekstiin.

Tässä vielä elämäni ensimmäisestä itsetehdystä piparkakkutaikinasta tehtyjä pipareita. Pirkan ruokalehdessä ollutta ohjetta käytin. Koristeena tummaa ja valkoista suklaata, pehmeitä hopeahelmiä ja sydämiä. Hyviä tuli!



Kävi niin iloisesti, että hukassaolleet puuhelmet, nauhat ja narut, kimalteet ja ja ja löytyivät! Jee :) Pääsin siis tuhertamaan paketteihin lisää kaikkea kivaa. Paketointi on minusta ihanaa ja paranee jos saa fiilistellä joululauluja samalla. Niin tein tänään, kun kuuntelin Lauluyhtye Rajatonta ja hykertelin kivojen paketointi-ideoideni kanssa :P
 




4 kommenttia:

  1. TIedätkö, kamalan kätevästi saa kirjoitusvirheet pois kun ennen postausta käyttää tekstin wordin kautta. Mulla on tajuna virheitä kun en oo edelleenkään sinut meidän läppärin näppiksen kanssa, mut yleensä oon muka niin laiska, että en jaksa tuota tehdä. pasi sit muokkaa ja korjaa virheitä lukiessaan. Omien virheiden kanssa tulee niin sokeaksi, että niitä ei löydä, vaikka kuinka oikolukee.

    VastaaPoista
  2. Mulla ei taida olla wordia tässä koneessa ollenkaan. Eikä se vissiin pilkkuvirheitä tai ylipitkiä lausehirviöitä osaa korjata? :D Ei sais kirjottaa silloin, kun on kiirus, vaan ihan ajan kans pitäis ottaa. Proplem is - nou time :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko siinä esim open officen kirjotusohjelma? Ja kyllä word pilkuvirheet korjaa, mutta ei niitä sanoja, jotka ei oo ihan kieliopillisesti oikein :) Mulla suurin ongelma on kyllä virheet sanoissa, kun tää läppäri on jotenkin liian kaukana musta ja tuolla on piuhoja niin paljon kiinni, että ne ei kunnolla anna siirtää tätä lähemmäs :D

      Poista
    2. Ei tässä oo mitään, kun vasta oli pakko tyhjentää koko kone ja asentaa kaikki uudestaan, koska minä :D Vähän oon jotenkin katastrofialtis, mitä tulee näihin tietokoneisiin.. Pitää tieten hakea se Open Office, koska se oli tässä ja tykkäsin. Sillä mä kaikki esseetkin kouluun kirjottelin parin vuoden ajan. Toisaalta, jos nyt ei ihan putkeen kirjoita ilman välimerkkejä, niin kyllähän sitä vähän pilkkuvirheistäkin tekstiä jaksaa lukea ;)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...